شناسه خبر: ۱۶۲۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد

قطع آب ادارات پر مصرف مشهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به شرایط خشکسالی شدید و وضعیت بحرانی تأمین آب مشهد اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد، الزام برای کاهش 20 درصدی مصرف آب ادارات اطلاع رسانی گردیده و با ادارات و سازمان هایی که مصرف آب نامتعارف دارند برخورد و آب این ادارات قطع می شود.

قطع آب ادارات پر مصرف مشهد

به گزارش مشهد فوری؛ حسین اسماعیلیان با بیان اینکه از مهرماه سال جاری تاکنون 23 میلیمتر بارندگی داشته ایم و 60 درصد کاهش بارندگی نسبت به دوره بلند مدت در مشهد اتفاق افتاده گفت: بارندگی های انجام شده هم غیرموثر بوده و موجب ایجاد روان آب و ورودی به سدها نشده است به طوریکه در حال حاضر با 60 درصد کاهش میزان ذخیره آب سدها نسبت به سال قبل مواجه هستیم و سال سختی را به لحاظ تأمین آب برای این کلانشهر در پیش رو داریم. وی افزود: حتی اگر در روزها و ماه های آینده، بارندگی ها در شرایط صورت پذیرد، باز هم اثرات 3 سال خشکسالی پیاپی جبران نخواهد شد چرا که بخش زیادی از آب مشهد از طریق سدها تامین می شود و سدها نیز بسیار متاثر از وضعیت خشکسالی هستند و در حال حاضر عملا از 4 سد تأمین کننده آب مشهد، سه سد از مدار بهره برداری خارج شده و فقط از سد دوستی در حال بهره برداری هستیم.

اسماعیلیان ادامه داد: در شرایط ویژه ای قرار داریم که سختی های سه سال گذشته هم اضافه شده و همانطور که در بحث اجرای پروژه ها باید پروژه های ویژه تر، خاص تر و سخت تری را اجرا کنیم، در حوزه مدیریت مصرف هم باید اقدامات ویژه تری را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تصریح کرد: در راستای تصمیمات قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد، چندین محور در اولویت قرار گرفته و تکالیفی از جنس اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه جهت همراهی بیشتر مردم و در کنار آن یک سری اقدامات بازدارنده پیش بینی شده که در خصوص دستگاه های اجرایی، قبلا اطلاع رسانی جهت الزام کاهش 20 درصد مصرف آب انجام شده و انشعاب آب آن دسته از اداراتی که رعایت مصرف متعادل نداشته باشند قطع خواهد شد. حسین اسماعیلیان اضافه کرد: ما در سال های گذشته اقدامات مدیریت مصرف را در شروع فصل تابستان و هم زمان با پیک مصرف در دستور کار داشتیم اما به دلیل شرایط بحرانی، امسال این کار را از فصل زمستان شروع کردیم. وی ادامه داد: بسیاری از مشترکین ما خوش مصرف هستند که انتظار دارند با بخشی از مشترکین که بد مصرف هستند برخورد شود و در همین خصوص نسبت به قطع انشعابات عمومی متعلق به مجتمع های مسکونی که دارای استخر هستند و نیز انشعاب آب باغ ویلاهای داخل و اطراف شهر مشهد که مصرف نامتعارف دارند اقدام خواهد شد.

اسماعیلیان همچنین خاطرنشان کرد: فضاهای عمومی مثل هتل ها و کارواش ها مورد رصد دقیق قرار گرفته که بخش زیادی از آنها با اقداماتی نظیر نصب تجهیزات کاهنده مصرف خود را متعادل نموده و انشعاب بخشی که مصرف نامتعارف دارند قطع می شود. وی گفت: بر اساس فرض بدبینانه و ادامه خشکسالی و عدم بارندگی در شهرستان مشهد، با 40 درصد کسری آب رو به رو هستیم.

 

ارسال نظر