شناسه خبر: ۱۶۱۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد

احداث ۸ باغ در بوستان ۷۳ هکتاری کرامت مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس گفت: بوستان ۷۳ هکتاری مشهد در محدوده شهرک شهید رجایی با هشت باغ احداث می‌شود.

احداث ۸ باغ در بوستان ۷۳ هکتاری کرامت مشهد
به گزارش مشهد فوری؛ مهدی یعقوبی اظهار کرد: با توجه به تراکم جمعیتی بالا در محدوده شهرک شهید رجایی و نیاز به فضای سبز، بوستان ۷۳ هکتاری به عنوان بزرگ‌ترین بوستان در محدوده کم‌برخوردار مشهد احداث می‌شود.
 

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس اضافه کرد: این بوستان در حر۱۳، منطقه ۶ شهرداری مشهدمقدس واقع شده و در صورت بهره‌برداری، معادل پارک ملت خواهد بود که در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهرمان و در پهنه شرقی مشهد ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این بوستان بزرگ شامل هشت‌باغ است؛ باغ شهر، باغ ایرانی، باغ کتاب، باغ بازی، باغ بانوان، باغ سلامت، باغ رویش و باغ ورزش، فضا‌هایی است که قرار است پذیرای زائران و مجاوران بارگاه رضوی باشد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس ادامه داد: باغ شهر به مساحت حدود ۲۰هکتار، شامل بخش تفرجگاهی و دریاچه، پارک جنگلی، کافی شاپ و رستوران، بازی و پارکینگ است و باغ ایرانی با مساحت حدود ۶ هکتار شامل ورودی اصلی بوستان و میدان رویداد است.

یعقوبی افزود: باغ کتاب با مساحت حدود ۱۰ هکتار شامل بخش‌هایی چون رسانه (سینما، آمفی تئاتر و...)، هنر (موزه، گالری و...)، فرهنگ (کتابخانه، فروشگاه و نمایشگاه کتاب و حوزه آموزش) است.

وی اضافه کرد: همچنین باغ بانوان با ۶ هکتار مساحت شامل حوزه ورزش و بازی، حوزه فرهنگی و تفرجگاهی و بازار است که اولویت‌های ما در سال آینده ساخت باغ بانوان و باغ ورزش است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس در پایان یادآور شد: فاز نخست این بوستان فردا ۱۴ آبان ماه آغاز می‌شود و تا فروردین ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

ارسال نظر