شناسه خبر: ۱۶۱۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد

عضو شورای اسلامی شهر مشهد درحاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری مشهد عنوان کرد:

ظرفیت تعامل با کشورهای همسایه در اختیار مشهداست

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت : مشهد همیشه آغازگر وپیشرو در بسیاری از تحولات عظیم بخصوص در حوزه مدیریت شهری است.

ظرفیت تعامل با کشورهای همسایه در اختیار مشهداست

به گزارش مشهد فوری به نقل از ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری تجهیزات پارکی مبلمان شهری و یازدهمین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل و ترافیک شهری هاشم دائمی افزود: مشهد  توانسته است فعالیت ها و فرآیند های خدماتی خود را در عرصه های مختلف به سمع و نظر همه مخاطبین خاص و عام برساند. وی با اشاره به این که در ابتدا شروع بکار شورای ششم مصوبه ای در جهت صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور های همسایه تصویب شد، بیان داشت : این نشان دهنده پیشرو و بدعت گذار بودن مشهد در حوزه خدمات شهری و فنی مهندسی می باشد . به طور مثال در حوزه صنایع تبدیلی و بازیافتی سال های بسیاری است که در کشور مشهد آغازگر بوده است .

دائمی تصریح کرد:همچنین شهر مشهد نیز همیشه صاحب برند اولین ها و نخستین ها در حوزه های مختلف بوده است .امروز هم در این نمایشگاه شاهد جولان این اتفاق بزرگ می باشیم وبه اعتقاد من در نوع خود یکی از بهترین هاست. به شرطی که به طور دائم خدمات بروز شوند و در واقع همگام با پیشرفت های صنعتی بزرگ دنیا  باید حرکت کنیم . وی ادامه داد:خوشبختانه در این نمایشگاه بازدید کننده های بسیاری از کشورهای همجوارحضور پیدا کردند که این نشان دهنده پیشرفت ما در حوزه خدمات فنی و مهندسی مدیریت شهری است اما بطور قطع کافی نیست و باید خدمات برای شهروندان شهر مشهد که همیشه آغازگر بهترین ها و تحولات بنیادین در حوزه های فرهنگی اجتماعی اقتصادی بوده اند ، توسعه یابد و پیشرفته تر شود تا همه شهرهای کشور بتوانند از مشهد الگو برداری نمایند.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به با مصوبه هایی که در شورای شهر این دوره مقررشده است، اظهار داشت : بحث صادرات خدمات فنی و مهندسی به سایر کشور ها مصوب شده است و شاهد هستیم برخی از کشور های همسایه در بسیاری از حوزه ها دچار مشکلند .به طور مثال در صنایع تبدیلی، بازیافت ،پسماند و حوزه های خدمات فنی و مهندسی  از جمله احداث بوستان ها، پارک ها ،جدول کشی ها و سایر خدماتی که شهر های بزرگ دنیا به آن نیاز دارند، می توان خدمات را به شهر هایی مانند: نجف ،کربلا و...ارائه دهیم.

وی تاکید کرد:خدمات فنی و مهندسی وخدمات شهری را می توانیم به شهرهای کشور های همسایه که به آن‌نیاز دارند به صورت تهاتری انجام دهیم. یعنی با توجه به تجارب ارزنده ای که طی این سال ها کسب کرده ایم خدمات را برای آن ها انجام دهیم و‌ به جای آن از طریق کشور های ثالث بتوانیم خدمات یا تجهیزات خود را در حوزه های لجستیکی و پشتیبان کننده دریافت کنیم .

دائمی توضیح داد: لزوم این اتفاق بزرگ تعامل بین کشور های همسایه است و این ظرفیت در حال حاضر در اختیار شهر مشهد قرار گرفته است و بنظر من با مدیریت خوب و شایسته این اتفاق می تواند رقم بخورد و در اختیار شهرهای بزرگ کشور های مهم قرار گیرد.

 

ارسال نظر