شناسه خبر: ۱۶۱۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد

عدم حمایت چین و هند از تعهد اجلاس اقلیمی سازمان ملل؛

آسیا تولید برق پاک را افزایش داده است

داده‌ها نشان می‌دهد که آسیا تولید برق پاک را افزایش داده و سهم خود از سوخت‌های فسیلی را سریع‌تر از آمریکای شمالی و اروپا از سال ۲۰۱۵ کاهش داده است.

آسیا تولید برق پاک را افزایش داده است

به گزارش مشهد فوری به نقل از رویترز، توافق گسترده‌ای وجود دارد که افزایش انرژی پاک مانند باد و خورشید، برای محدود کردن انتشار کربن برای مبارزه با تغییرات آب و هوا بسیار مهم است.

در اجلاس آب‌وهوای سازمان ملل، ۱۱۸ دولت به رهبری ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا متعهد شدند که ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر جهان را تا سال ۲۰۳۰ سه برابر کنند با این حال، چین و هند از تعهد اجلاس اقلیمی سازمان ملل (COP۲۸) حمایت نکردند.

بررسی داده‌های اندیشکده انرژی Ember نشان داد که آسیا، انرژی پاک، ازجمله انرژی آبی و هسته‌ای را به‌عنوان سهمی از تولید برق کلی خود را حدود ۸درصد افزایش و به ۳۲ درصد بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۲ رساند. در مقایسه، سهم انرژی پاک در اروپا با بیش از چهار درصد افزایش به ۵۵ درصد رسید، در حالی که در آمریکای شمالی با بیش از ۶ درصد افزایش رقم ۴۶ درصد را ثبت کرده است.

وزیر انرژی و انرژی تجدیدپذیر هند گفت: هیچ فشاری بر هند برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای وجود ندارد.

آسیا از سال ۲۰۱۵ سهم سوخت‌های فسیلی در تولید برق را هشت واحد درصد کاهش داد و به ۶۸ درصد در سال ۲۰۲۲ رساند و از مصرف گاز و زغال سنگ بیشتر از اروپا و آمریکای شمالی کاسته شد. در همین دوره، وابستگی اروپا به سوخت‌های فسیلی چهار درصد کاهش یافت در حالی که آمریکای شمالی ۶ درصد کاهش یافت.

داده‌ها نشان می‌دهد که غرب به اندازه کافی سریع در افزایش انرژی‌های تجدیدپذیر و ذخیره‌سازی حرکت نمی‌کند.

در گزارشی تخمین زده شد که کشورهای در حال توسعه برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای به ۲.۴ تریلیون دلار در سال به سرمایه‌گذاری نیاز دارند.

 

ارسال نظر