شناسه خبر: ۱۶۱۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد

کاهش ۱۰ میلیمتری میانگین بارندگی نسبت به سال گذشته

موج سرما در راه است/ دمای مشهد به زیر صفر می‌رسد

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از کاهش محسوس دما در این استان و شهر مشهد طی هفته آینده خبر داد.

موج سرما در راه است/ دمای مشهد به زیر صفر می‌رسد

به گزارش مشهد فوری؛ مرتضی اثمری از پیش بینی موج سرما برای خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد: این میزان سرما برای این فصل سال طبیعی است. 

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: از امروز شاهد کاهش دما به ویژه در نواحی شمالی استان خواهیم بود و برای شهر مشهد هم کماکان این کاهش دما را خواهیم داشت. برای فردا پنجشنبه در ساعات بعد از ظهر تا جمعه ابرناکی را در استان پیش  بینی می‌کنیم که در نواحی شمالی و شمال غرب خراسان رضوی باعث بارش‌های پراکنده خواهد شد،البته این بارش‌ها زیاد نیست. ‌ 

وی گفت: دمای مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۴ و حداکثر ۲۴ درجه به ثبت رسیده و انتظار داریم برای هفته بعد با کاهش محسوس حداقل دمای مشهد به یک تا ۲ درجه زیر صفر و حداکثر دما به ۷ تا ۸ درجه بالای صفر برسد.

طبق گفته اثمری، در نواحی سردسیر مانند قوچان و فریمان دمای حداقل شبانه به ۷ تا ۸ درجه زیر صفر خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: سامانه بارشی در راه است که اگر تضعیف نشود در اواخر هفته آینده  بیشتر نقاط استان را در بر می‌گیرد و این بارش‌ها در نواحی شمالی و مرتفع بیشتر به صورت برف است. بارش برف در اواخر هفته آینده برای مشهد بعید است اما انتظار می‌رود ارتفاعات اطراف شهر سفید پوش شوند. 

وی خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته شاهد انباشت و افزایش آلاینده های جوی بخصوص در شهرهای بزرگ بودیم که در مشهد هم این افزایش الودگی محسوس بود و انتظار داریم با توجه به افزایش باد و احتمال بارندگی، این آلاینده ها کاهش یابد.

اثمری گفت: بر اساس پیش بینی های پژوهشکده اقلیم شناسی از اواخر آذر تا نیمه اول دی ماه بارش‌ها در کشور در حد نرمال یا کمی بالاتر از نرمال است اما بعد از نیمه اول دی تا پایان اسفند این روند بارشی کمتر شده و در حد نرمال خواهد بود. دما نیز تا پایان سال جاری در بیشتر نقاط روند افزایشی دارد و تا یک درجه بیشتر از میانگین ۲۵ ساله خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای پاییز تا ۱۴ آذرماه، بارش‌ها در سطح استان به طور متوسط ۱۲.۸ میلیمتر بوده که این عدد در دوره مشابه سال قبل ۲۲ میلیمتر و در میانگین دوره آماری ۲۶.۱ میلیمتر بوده است. این در حالی است که از ابتدای پاییز تا ۱۴ آذر امسال میانگین دمایی ۱۶.۶ درجه است و این عدد در سال گذشته ۱۴.۵ و در دوره آماری ۱۴ درجه بوده است.

منبع : قدس آنلاین

 

 

ارسال نظر